Superfoods na rynku HoReCa

Zainteresowanie produktami z kategorii superfoods jest coraz większe, także wśród hoteli, restauracji i firm cateringowych.

Optymistyczna perspektywa dla rynku HoReCa

Według raportu „Rynek HoReCa w Polsce 2015. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2015-2020” wartość rynku HoReCa w Polsce sięgnęła w zeszłym roku 23,4 mld zł. Perspektywa kolejnych lat rysuje się optymistycznie, szczególnie w segmentach cateringu i gastronomii hotelowej.

Wśród czynników wpływających na atrakcyjność rynku wymienia się m.in. modę na spędzanie czasu poza domem, brak czasu na przygotowywanie posiłków czy wzrost atrakcyjności turystycznej naszego kraju.

Moda na superfoods

Jeśli dodamy do tego coraz wyraźniejszą potrzebę zdrowego odżywiania przez konsumentów w najbliższym czasie możemy spodziewać się coraz wyraźniejszej ekspansji żywności superfoods w hotelach, restauracjach i firmach cateringowych.

– Nasz catering oparliśmy przede wszystkim na produktach superfoods. Idziemy w tym kierunku, ponieważ naszym klientom coraz bardziej zależy na tym, aby potrawy które im podajemy były stworzone na bazie zdrowych składników – mówi Aleksandra Jaszczyńska z cateringu dietetycznego Warszawski Dzień.

superfoods
Czym są produkty superfoods?

Czym są produkty określane mianem superfoods w wywiadzie udzielonym Newsweekowi tłumaczy Joanna Neuhoff-Murawska, dietetyk z Poradni Dietetycznej Oregano:

– Jest to żywność, która w swoim składzie zawiera wyjątkowo cenne dla organizmu człowieka składniki odżywcze. Na miano super żywności zasłużyć mogą jedynie produkty naturalne, nieprzetworzone. Nieco podobną rolę pełni tzw. żywność funkcjonalna, czyli sztucznie wzbogacona, to może być np. sok jabłkowy z dodatkiem wapnia. Różnica polega więc na tym, że dobroczynne składniki zawarte w superfoods są w pełni naturalnie.

Do superfoods zaliczyć możemy takie produkty jak np. nasiona konopi, spirulina, Quinna czy nasiona chia.

Coraz więcej zamówień

– W ostatnich latach konsumenci zdecydowanie uważniej zwracają uwagę na to, co jedzą. Modne stały się produkty nieprzetworzone, bezglutenowe, pełnowartościowe, bogate w składniki odżywcze i witaminy, oraz tzw. superfoods – opowiada Michał Lasocki, założyciel firmy Intenson, zajmującej się dystrybucją zdrowej żywności, m.in. dla klientów z branży HoReCa.

– Naturalną koleją rzeczy moda na superfoods opanowuje więc hotele, restauracje i firmy cateringowe, które chcą podawać swoim klientom potrawy stworzone na bazie produktów wolnych od modyfikacji genetycznych, pestycydów czy innych szkodliwych metod lub substancji – dodaje Michał Lasocki.

 


aa