Mixit – musli na życzenie od dwóch lat w Polsce

Platformie Mixit.pl, czyli polskiej odnodze popularnego czeskiego serwisu Mixit.cz (Mix.it), specjalizującego się w mieszankach musli i kasz komponowanych na indywidualne życzenie, stuknęły właśnie dwa lata na rynku w Polsce. Firma rozwija sieć punktów odbioru bezpośredniego, ale głównym kanałem sprzedaży nadal będzie dla niej Internet.

Założycielami platformy Mixit.pl, która obchodzi właśnie drugie urodziny, są Marcin Wallner i Tomasz Huber, dwaj przyjaciele z Pragi. Po dużym sukcesie marki na rynku czeskim, w 2014 roku ruszyli na podbój polskich (a także słowackich i kanadyjskich) stołów i miseczek ze śniadaniami.

– Nasz biznes narodził się kiedy studiowaliśmy, a do tego uprawialiśmy sport. Wiadomo jak jest na studiach. Nie ma czasu na pożywne śniadanie i je się to, co jest pod ręką. Chcieliśmy to zmienić i zacząć jeść tak, żeby zadbać o swoją kondycję. Szybko stwierdziliśmy, że to fajny pomysł na biznes, bo takich osób jak my, potrzebujących dobrych śniadań z wybranymi składnikami z pewnością jest więcej i tak powstał Mixit – opowiada Marcin i Tomasz.

Dziś także polscy miłośnicy musli mogą skomponować skład swojej ulubionej mieszanki śniadaniowej, w zależności od osobistych upodobań, smaków, czy też wymogów diety. Dzięki ponad 90 składnikom, jakie są do wyboru, mieszanki mogą być bezglutenowe, niskocukrowe, czy np. bogate w błonnik.

Mixit / Maszyna do mieszania musli

Mixit / Maszyna do mieszania musli

Liofilizowany hit

Musli miksowane bezpośrednio przez Internet okazało się strzałem w dziesiątkę. Dziś Mixit przyjmuje codziennie setki zamówień i wprowadza coraz to nowe składniki i mieszanki. Hitem – także w Polsce, okazały się np. owoce liofilizowane, czyli suszone w bardzo niskiej temperaturze, dzięki czemu nie tracą wartości odżywczych i zachowują intensywny naturalny smak. Dzięki temu, że technologia suszenia mrozem stała się bardziej dostępna, dziś owoce które kiedyś jedli tylko astronauci i komandosi, może sobie do swojego śniadania zamówić każdy.
Po dwóch latach czescy producenci mogą stwierdzić, że polscy miłośnicy musli cenią je przede wszystkim jako zdrowe danie wspomagające zdrowie i dobrą sylwetkę – tak przynajmniej wywnioskować można z popularności mieszanek. Polacy najchętniej sięgają bowiem po dietetyczne mieszanki „Do kąpielówek” oraz „Dr Matchatea”.

Twórcy Mixit wypracowali własny model sprzedaży, którego głównym kanałem są projektowane specjalnie dla danego kraju portale internetowe. Odbioru można dokonać poprzez kuriera lub mały lokalny sklep. W rodzimym kraju, gdzie Mixit działa od 2009 roku firma ma już rozbudowaną sieć 32 punktów odbioru osobistego, w których mieszankę można odebrać za darmo. W Polsce taka sieć właśnie powstaje. Początkowo opcja odbioru osobistego dostępna była tylko w Warszawie, dziś zamówione w sklepie internetowym musli, kasze i przekąski można odbierać osobiście (bez opłaty za przesyłkę) także w Krakowie i Wrocławiu, a już wkrótce w Katowicach, Poznaniu, Trójmieście i Łodzi. Oczywiście podstawowym miejscem dokonywania zakupów jest i nadal będzie Internet. Jednak we współpracujących z Mixit sklepach stacjonarnych można też już kupić na miejscu gotowe mieszanki.

– Internet od samego początku czeskiego Mixit jest podstawą, nie tylko w sprzedaży, ale również w znalezieniu dostawców, pracowników, kontrahentów itp., w Polsce nie było inaczej. Wszystkie badania przeprowadzaliśmy za pomocą Internetu, tak samo zbieraliśmy informacje dotyczące polskiego prawa, sprzedaży, zachowania Polaków, smaków, ewentualnej konkurencji. Nawet polską spółkę zakładaliśmy przez Internet – opowiada Marcin Wallner.

Lifting serwisu i nowe produkty

W ciągu dwóch lat działalności, Mixit.pl firma zmieniła też m.in. wzory na niemal wszystkich tubach, w których sprzedaje swoje wyroby, rozszerzyła asortyment owoców liofilizowanych o czerwoną porzeczkę, ananasa i jagody, na polskim rynku pojawiły się też nowe batoniki – Mixitki „Proteiny-kakao” oraz nowe gotowe miksy – „Kasztanówka” i „Mieszanka siłacza”.
– Niedawno podjęliśmy też strategiczną decyzję. Ze względów ekologicznych zrezygnowaliśmy z zamawiania wszystkich składników wytwarzanych na bazie oleju palmowego. Z tego powodu zastąpiliśmy m.in. popularne czeskie lentilki kolorowymi „tęczówkami” – mówi Karolina Czech, menedżerka Mixit.pl.

Polski sklep internetowy przechodzi też poważny lifting. Zmienia się jego szata graficzna oraz funkcjonalności – pojawi się m.in. łatwiejsza nawigacja, bardziej przystosowana do potrzeb nowych użytkowników. Od niedawna jest też już dostępny w technologii Responsive Web Design, dzięki czemu zakupów w nim można łatwiej dokonywać z tabletów i smartfonów.

– Jeżeli chodzi o Polskę mamy jeden cel: rozwój, rozwój i jeszcze raz rozwój! Rozwój marki i poszerzanie świadomości na temat zdrowego, regularnego odżywiania. Mixit to przede wszystkim lovebrand, bez względu na to, na jakim rynku działamy. Produkty, które w prowadzamy do oferty wybieramy sami i starannie, dzięki czemu klienci, którzy raz spróbują chętnie do nas wracają. To najbardziej motywuje nas, by dbać o wprowadzanie najwyższej jakości składników, o ekologię i komunikację z klientami – podsumowuje Tomasz Huber.

Mixit / Marcin Wallner, Tomasz Huber

Mixit / Marcin Wallner, Tomasz Huber

Musli na życzenie – jak to się je?Na liście składników najczęściej wybieranych przez Polaków znajdują się m.in. liofilizowane (suszone mrozem) owoce, najpopularniejsze z nich to truskawki, maliny, brzoskwinie, jeżyny i czereśnie. Polacy kochają też jagody Goji, orzechy nerkowca, płatki kokosowe, amarantus i żurawinę.

Strona do mieszania musli posiada specjalny licznik, który w trakcie wybierania składników pokazuje wartość odżywczą mieszanki, którą właśnie sobie komponujemy.

Obok każdego składnika znajduje się informacja skąd on pochodzi. Wiele z nich kupowanych jest od lokalnych producentów.

Oprócz możliwości wyboru poszczególnych składników, klienci mają też możliwość wyboru składników ekologicznych.

Spersonalizowanej mieszance, można też nadać własną nazwę, a przepisem na nią podzielić się z innymi na stronie Mixit.pl.

Na tubie może się pojawić wymyślona przez klienta nazwa i opis – np. krótkie życzenia urodzinowe dla konkretnej osoby.

Oprócz mieszanek indywidualnych można zamawiać gotowe mieszanki – przygotowane przez firmę.

Mieszanki gotowe, czy też skomponowane pakowane są do kolorowych, dużych tub o wysokości 27 cm i średnicy 10 cm. Większość zamawiających przy odbiorze jest zaskoczona ich rozmiarem.

Poszczególne składniki mieszanki pakowane są szczelnie w woreczki foliowe, dzięki czemu w czasie transportu są chronione przed wilgocią.

Firma stara się, żeby woreczki ze składnikami musli zajmowały zawsze miejsce aż do krawędzi tuby, więc w zależności od składu ich waga to najczęściej od 600 do 750 gramów.


aa