TARGI MAREK WŁASNYCH

Kilkaset co najmniej produktów, które można obrendować marką własną oferują wystawcy jedynych w Polsce i jednych z nielicznych w Europie Targów Producentów Marek Własnych(PLME), które odbędą się pod koniec czerwca w Targach Kielce. Na liście wystawców jest już kilkadziesiąt firm z Niemiec, Litwy, Belgii, Węgier i Polski i jak twierdzi dyrektor Wydziału Targów w Targach Kielce Dariusz Michalak napływają kolejne zgłoszenia.

 – Do dyspozycji naszych wystawców i zwiedzających czyli potencjalnych klientów oddajemy nasz  ośrodek, w którym dysponujemy warunkami do rozmów biznesowych i prezentacji produktów na najwyższym poziomie – mówi Dariusz Michalak – Dotychczasowe doświadczenia Targów Kielce w przygotowaniu wystaw o światowej renomie, jak chociażby Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego – trzecie targi branży obronnej po Paryżu i Londynie w Europie czy największe europejskie targi maszyn rolniczych AGROTECH (warto wspomnieć o wystawiających się na nich 600 firmach i 60 tysiącach zwiedzających) gwarantują powodzenie także takiej imprezy jak PLME.

Deklaracja udziału w PLME takich firm jak chociażby Rieber FOODS Polska, właściciela marki DELECTA czy PROVITUS udowadnia, że rynek potrzebuje podobnej platformy do nawiązywania kontaktów biznesowych, a rynek marek własnych w Polsce jest wciąż niezagospodarowany. Jak twierdzą specjaliści z firmy MEGAN – uczestnika PLME w Targach Kielce – Targi Marek Własnych to dodatkowa możliwość zbytu wyrobów wytwarzanych przez producentów o dużym potencjale. Podobnego zdania są pracownicy Wielkopolskiej Wytwórni Wódek Polanin: Targi Private Label w Kielcach to jedyne miejsce w Polsce, które daje możliwość pochwalenia się pomysłowością, sukcesami, możliwościami i zacieśnienia współpracy z klientami.

PLME to jedna z nielicznych w Europie międzynarodowych platform biznesowych dla przemysłu marek własnych, miejsce spotkań producentów, odbiorców hurtowych i najważniejszych sieci handlowych z całego Starego Kontynentu. Dzięki skoncentrowaniu w jednym miejscu wszystkich podmiotów zainteresowanych działaniami w tym sektorze, targi PLME będą najlepszym miejscem do prezentacji najnowszej gamy produktów, nawiązania szerokich sieci kontaktów biznesowych oraz podpisania intratnych kontraktów.

Przed nami nowa era

Polski rynek detaliczny to ok. 19% produktów marki własnej w sprzedaży sieciowej, ale też ok. 28% w sprzedaży samej żywności.

Dyskontują wszyscy, bo konkurują: od delikatesów, poprzez hiper- i supermarkety, aż po luksusowe sklepy specjalistyczne. Za największą część sprzedaży tych marek w Polsce odpowiadają sklepy dyskontowe, w których marki własne stanowią nawet 85% oferty.

Produkty i usługi oferowane pod markami własnymi, czyli takie które najczęściej wytwarzane są na zamówienie dużych firm i sieci handlowych, są zwykle tańszymi alternatywami dla dobrze znanych lokalnych lub międzynarodowych marek. Rozwój private labels jest jednak obecnie priorytetem deklarowanym przez wszystkie sieci handlowe. Towary oferowane pod markami własnymi sklepów bardzo często nie odbiegają jakością od swoich znanych, markowych odpowiedników. A nawet więcej – wraz z rozwojem ilościowym nastąpił postęp jakościowy marki własnej w Polsce. Oprócz najniższej i średniej półki cenowej dostępne są marki segmentu premium.


aa