redaktor naczelny „Magazynu Spożywczego”

23,3 mln euro na promocję polskiej żywności

Będą pieniądze na promocję mleka i produktów mleczarskich oraz jabłek.

Komisja Europejska zatwierdziła dwa programy promocyjne z Polski – Polska Izba Mleka oraz Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka będą mogły przeprowadzić kampanię promującą mleko i produkty mleczarskie w Chinach i Rosji. Wartość ich programu przekroczy 2 mln euro (według aktualnego kursu to ok. 8,4 mln zł), donosi „Rzeczpospolita”.

Z kolei Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa” wraz ze Związkiem Sadowników RP będą promowały polskie jabłka w Rosji i Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Będzie to kosztowało ponad 5 mln euro (niemal 21 mln zł). Decyzję oficjalnie potwierdziła Komisja Europejska 28 kwietnia br.

Łącznie Bruksela dała pieniądze na 23 polskie kampanie. Są warte w sumie 70,5 mln euro, czyli prawie 295 mln zł. Unia Europejska pokrywa połowę wartości programów, 30% finansuje budżet krajowy, brakujące 20% zaś pokrywają producenci.
Ostatni termin złożenia wniosków do Agencji Rynku Rolnego minął 15 kwietnia 2014 r.

Źródło: ekonomia.rp.pl.


aa