Branża winiarska na fali wzrostów i inwestycji

Rozbudowa działu sprzedaży, wdrażanie projektów nowych produktów i infrastruktury produkcyjnej, to tylko niektóre z intensywnych aktywności mijającego półrocza w wiodących firmach z branży winiarskiej. Który z produktów okazał sie hitem sprzedażowym? Czy cydr spełnił pokładane w nim oczekiwania?

Rynek winiarski od wielu lat rośnie i ma przed sobą dobre perspektywy. To bezpośrednio przekłada się na korzystną sytuację producentów i dystrybutorów win. – Mijające półrocze to z pewnością kolejny okres strategicznego rozwoju firmy – twierdzi Jacek Janoń, prezes Jantoń S.A. Sp.k. Jest wiele uwarunkowań, które są niekorzystne dla przedstawicieli tego segmentu, m.in. wciąż obecne regulacje akcyzowe, czy dominujące spożycie w Polsce piwa i wódki. Przynajmniej kilka razy w roku piwo pije prawie 73% dorosłych osób, co odpowiada blisko 23 milionom w miarę regularnych konsumentów. Tak samo popularne pozostają napoje spirytusowe, po które w ciągu roku sięga aż 88% dorosłych Polaków.

Jednak mimo pozycji lidera, jaką niewątpliwie mają piwa i wódki, rynek staje się coraz bogatszy i bardziej złożony. I tutaj do grona zyskujących coraz większą popularność trunków możemy zaliczyć wina gronowe. – Znacząco zwiększyliśmy udział sprzedaży win gronowych, gdzie kolejny raz rozwijamy się dużo szybciej niż rynek co potwierdza atrakcyjność naszych produktów takich jak Kadarka Prestige czy Bulgarius.- podkreśla Jacek Jantoń. Polacy odkrywają wino gronowe. Dlatego eksperci wróżą dalszy wzrost sprzedaży. Ze względu na polskie początki w poznawaniu win gronowych, w porównaniu z krajami europejskimi, nasz rynek wina gronowego ma przed sobą jeszcze wiele lat wzrostu.

Warto zaznaczyć, że bardzo dobre zakończenie sezonu zimowego odnotowały także wina grzane. Wino Zbójeckie Grzane, produkowane przez Jantoń S.A. Sp. K. to lider w tym segmencie.

Foto_J_wino
Kolejne trunki, dla których minione półrocze to okres wzrostu sprzedaży, to coraz chętniej pite przez Polaków cydr i perry. Ten pierwszy stał się rewelacją dwóch ostatnich lat. Nic dziwnego – jest silnie promowany przez producentów i detalistów, a samo jabłko, ze względu na potencjalne zagrożenia jakim są sankcje ze wschodu, znowu wróciło do łask wśród polskich konsumentów. Cydr jest szeroko komentowany w mediach i mimo stosunkowo niedługiej obecności na naszym rynku już ponad 3 miliony Polaków przynajmniej kilkukrotnie spróbowało jak smakuje. – Bardzo ważna jest dla nas dodatnia dynamika sprzedaży Cydru Dobrońskiego, która jest większa od wzrostu rynku co pozwala nam na umocnienie się Dobrońskiego jako marki nr 2 na rynku i znacznie nas przybliża do walki o fotel lidera w tej kategorii – podkreśla Jacek Jantoń.

W Jantoń S.A. Sp.k. mijające półrocze było czasem wytężonej pracy. Można to zaobserwować na kilku płaszczyznach. Zarówno pod względem rozbudowy działu sprzedaży, wdrażania projektów nowych produktów jak i infrastruktury produkcyjnej. Niezwykle istotną kwestią w pierwszym półroczu 2015 roku, było oddanie do użytku nowego centrum logistycznego. Centrum zostało wyposażone w system gęstego składowania Automag. System pozwala zaoszczędzić czas jak i przestrzeń magazynową, oraz pozwala na dużą optymalizację składowania. – To z kolei zwiększa nasze możliwości dalszego zwiększania sprzedaży i umacniania się na pozycji lidera.- zaznacza prezes Jantoń. – Dodatkowo w czerwcu kończymy inwestycje w rozbudowę linii rozlewniczych, które pozwolą nam na znaczące zwiększenie potencjału produkcyjnego.- dodaje.

Podsumowując, I półrocze to widoczny okres wzmożonej pracy i przygotowań do kolejnego skokowego wzrostu sprzedaży. W Jantoń S.A. Sp. K. poprzez rozbudowę działu sprzedaży, infrastruktury produkcyjnej jak i wdrażanie projektów nowych produktów, które na przełomie lipca i sierpnia zaistnieją na rynku. Przed rynkiem w kolejnym, II półroczu, także staje wiele wyzwań, ale i oczekiwań. Trendy rynkowe wskazują na dynamiczny rozwój kategorii cydru, zrównoważony wzrost win gronowych i lekki spadek sprzedaży win owocowych czy wermutów.


aa