redaktor naczelny „Magazynu Spożywczego”

Dominacja napojów owocowych

Największy segment w całej kategorii soków, nektarów i napojów niegazowanych stanowią napoje owocowe. Rynek soków, nektarów i napojów niegazowanych w Polsce jest wart prawie 2,7 mld zł.

Agencja GFK podaje, że w okresie od kwietnia 2013 roku do marca 2014 roku wielkość zakupów kategorii soków, nektarów i napojów niegazowanych wyrażona w litrach wyniosła ponad 960 mln.

W porównaniu do analogicznego okresu w latach poprzednich rynek kategorii zanotował 1,5-procentowy wzrost w ujęciu wartościowym i niemal 0,5-procentowy wzrost w ujęciu ilościowym.

Lilianna Różycka-Szajna, analityk kategorii Panelu Gospodarstw Domowych GfK, komentuje: „Do wzrostu kategorii, liczonego rok do roku, przyczynił się przede wszystkim fakt, że konsumenci kupowali tę kategorię częściej niż w latach ubiegłych (2-procentowy wzrost). Nieznacznie zwiększyła się również średnia cena za litr produktu (o 1%)”.

W okresie od kwietnia 2013 roku do marca 2014 roku penetracja, czyli odsetek nabywców, którzy co najmniej raz dokonali zakupów produktów z kategorii soków, nektarów i napojów niegazowanych, wyniosła niemal 97%. Oznacza to, że około 13,1 mln gospodarstw domowych w Polsce kupiło tę kategorię w analizowanym przedziale czasu. Liczba ta nie uległa zmianie w stosunku do lat ubiegłych.

Źródło: gfk.com.pl.
Fot. nkzs/freeimages.com.


aa