redaktor naczelny „Magazynu Spożywczego”

Hipermarkety walczą o rynek

Dyskonty umacniają swoją pozycję na polskim rynku, spychając z podium hipermarkety.

Metodą wielkich sieci na odzyskanie palmy pierwszeństwa jest m.in. franczyza, obniżanie cen i cięcie kosztów.

„Hipermarkety mają spośród wszystkich rodzajów sklepów największe zadanie do wykonania i realizują je przez politykę cenową, zmianę asortymentu i dostosowanie się do klienta. Tak naprawdę mamy asortyment na dwóch poziomach. Ten najniższy, najtańszy, jak również ten delikatesowy – z najwyższej półki. I na oba asortymenty mamy duże zapotrzebowanie wśród polskich konsumentów”, stwierdziła w rozmowie z agencją Newseria prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji oraz dyrektor przedstawicielstwa Metro AG w Polsce (właściciel m.in. Makro Cash&Carry, Media Markt) Renata Juszkiewicz.

Prezes Juszkiewicz dodała również, że wszystkie hipermarkety przyjęły bardzo mocną politykę obniżania cen do takiego poziomu, by były one porównywalne do dyskontów. O klienta duże sieci handlowe próbują też walczyć, korzystając z coraz większej popularności produktów oferowanych pod własnymi markami.

Rynek przeciwstawia się pochodowi dyskontów także poprzez integrację. Świadczą o tym niedawne przejęcia, m.in. hipermarketów Real przez sieć Auchan, a z drugiej strony rosnąca tendencja drobnych sklepów do zrzeszania się pod wspólnym szyldem. Te ostatnie zyskałyby lepszą pozycję, gdyby udało się wprowadzić zakaz handlu w niedzielę. Ich wielcy konkurenci mogą jednak na razie spać spokojnie, ponieważ obydwa zgłoszone ostatnio projekty w tej sprawie przepadły w Sejmie.

Źródło: Newseria.pl.


aa