redaktor naczelny „Magazynu Spożywczego”

Jak grillować zdrowo i smacznie

Kilka podstawowych zasad proponuje Pekpol.

W Polsce grillowanie stało się już wręcz tradycją – w sezonie wiosenno-letnim jest to wręcz najpopularniejsza forma relaksu. To okazja, by spędzić czas w towarzystwie przyjaciół czy rodziny i zjeść aromatyczne potrawy z rusztu. Aby ich pieczenie zakończyło się kulinarnym sukcesem, warto przestrzegać kilka zasad. Podpowiadamy, jak piec zdrowo i przygotować grilla na piątkę.

Polski sposób grillowania przypomina bardziej model niemiecki niż wyszukane anglosaskie barbecue. Polacy nadal najchętniej wybierają na ruszt tradycyjną kiełbasę. Jak wynika z danych firmy ZM Pekpol stanowi ona ponad 50% najczęściej kupowanych produktów na grilla.

Bez względu na to, jakie mięso czy wędliny wybierzemy na ruszt, przestrzegajmy kilku zasad dotyczących obróbki produktów. – Przede wszystkim odpowiednie pieczenie. Pamiętajmy, że do grillowania potrzebujemy nie ognia, a żaru. Produkty na ruszt połóżmy dopiero wtedy, gdy na rozżarzonych węglach pojawi się cienka warstwa popiołu. Starajmy się, aby mięso nie miało kontaktu z płomieniami, lepiej nie kłaść go bezpośrednio na ruszcie. Najlepiej używać specjalnych tacek do grillowania, wtedy tłuszcz nie będzie kapał na węgiel. Mięso kładźmy wysoko na ruszcie, przynajmniej 15 cm nad żarem, warzywa zaś jeszcze wyżej. Ważna jest także marynata – chroni mięso przed przypaleniem, wzbogaca jego smak, a jego konsystencja jest delikatniejsza – tłumaczy Małgorzata Wódkiewicz, ekspert z Zakładów Mięsnych Pekpol Ostrołęka. Grilla powinno się rozpalić przynajmniej pół godziny wcześniej, a kiedy ogień zagaśnie, możemy zacząć piec na powstałym żarze.

Źródło: pekpol.pl


aa