Kalifornijska branża śliwek suszonych kontynuuje inwestycje w Polsce

Właśnie wystartowała trzecia edycja programu marketingowego promującego kategorię śliwki kalifornijskiej na polskim rynku. To dobra wiadomość dla handlu.

Sprzedawcy suszonych śliwek z Kalifornii w Polsce mogą mieć powody do zadowolenia. Branża dynamicznie się rozwija. W 2015 roku wartość eksportu śliwek kalifornijskich z USA do Polski wzrosła o 25%: z 4,1 mln $ w 2014 do 5,1 mln $ w 2015 (dane U.S. Census Bureau, USDA). Ponadto najnowsze badania konsumenckie potwierdzają, że utrzymuje się pozytywny trend sprzedażowy dla suszonych śliwek w Polsce.

Śliwki_z_Kalifornii_1
Inwestycja na polskim rynku
W sierpniu br. California Prune Board wystartowała z trzecią edycją kampanii „Przyjaciółka z Kalifornii”. Głównym celem inicjatywy jest wspieranie rynku poprzez inwestycje w badania, edukację oraz promocję kategorii śliwki kalifornijskiej. Podobne programy marketingowe prowadzone są również w innych krajach Europy Zachodniej. Jak podkreśla Mark Dorman, European Marketing Director, California Prune Board (Europe) – Ostanie lata naszej ciężkiej pracy przynoszą bardzo dobre rezultaty oraz wzrost sprzedaży. W Polsce inwestujemy w komunikację, badania konsumenckie, rozwój nowych przepisów kulinarnych, a nawet produktów ze śliwkami kalifornijskimi. Intensywnie pracujemy z szefami kuchni, cukiernikami oraz dietetykami. Wierzymy, że w ten sposób istotnie przyczyniamy się do rozwoju rynku śliwki kalifornijskiej w Polsce – podkreśla ekspert.

Zalety Kalifornii
Najnowsze badania konsumenckie przeprowadzone na zlecenie California Prune Board potwierdzają, że utrzymuje się bardzo dobra tendencja zakupowa dla suszonych śliwek w Polsce. Blisko 1/3 badanych ma zamiar kupować więcej tych suszonych owoców w przyszłości, a jeszcze więcej, bo ponad 70 proc. respondentów wskazuje, że zamierza kupić te suszone owoce, jeśli będą sprzedawane w akceptowalnej cenie. Co więcej, kalifornijskie pochodzenie śliwek ma znacznie dla kupujących, blisko 2/3 badanych wskazało, że jest ono zaletą przy podejmowaniu decyzji zakupowych.

*****
W informacji cytowane są wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie California Prune Board przez firmę Rose Research na grupie kobiet N=100 w wieku 16-64 lat w Warszawie i Gdańsku, odpowiadających w ich gospodarstwach domowych za zakupy spożywcze, przeprowadzonego w czerwcu 2016 metodą CAWI.


aa