redaktor naczelny „Magazynu Spożywczego”

Kompania Piwowarska Marketerem 20-lecia

Tytuł „Marketera 20-lecia” przyznał firmie magazyn „Media & Marketing Polska”.

Nagrodę „Media & Marketing Polska” przyjmujemy z ogromną radością, ale też z pełną świadomością, że wyróżnienie to zawdzięczamy zastępom ludzi, którzy pracowali lub pracują w Kompanii Piwowarskiej albo jako partnerzy zewnętrzni – z Kompanią Piwowarską. Tytuł ten jest dla nas zobowiązaniem, aby zapewniać tym pełnym pasji ludziom takie warunki, abyśmy mogli nadal tworzyć legendarne marki i w przyszłości ponownie cieszyć się podobnymi wyróżnieniami – powiedział Piotr Jurjewicz, wiceprezes ds. marketingu.

Do największych osiągnięć Kompanii Piwowarskiej zalicza się uczynienie z marek lokalnych najbardziej popularnych i wartościowych piwnych brandów w skali kraju. Tyskie stosunkowo szybko stało się ulubionym piwem Polaków i jest nim nieprzerwanie od 2000 r. Równie skutecznie podbija rynki zagraniczne – ostatnio trafiło, jako jedyne polskie piwo, do dziesiątki najlepiej sprzedających się zagranicznych piw w Wielkiej Brytanii. Jednocześnie to najcenniejsza marka alkoholowa w Polsce według rankingu publikowanego corocznie przez dziennik „Rzeczpospolita” i laureat niezliczonych nagród w konkursach krajowych i międzynarodowych.

Wysokie miejsca we wspomnianym zestawieniu zajmują też regularnie inne marki KP, które przeszły podobną drogę jak Tyskie – Lech i Żubr. Ta ostatnia w ciągu zaledwie roku zwiększyła swój udział w rynku ponadtrzykrotnie, a obecnie jest drugim najchętniej wybieranym przez konsumentów piwem w Polsce.

Kompanię Piwowarską można uznać za Marketera 20-lecia również dlatego, że jej działania na tym polu przynoszą wymierne korzyści całej branży, a w dalszej perspektywie – państwu. Z najnowszego raportu „Wkład Kompanii Piwowarskiej w polską gospodarkę” wynika, że w roku 2012 KP wydała na media i marketing 436,8 mln zł. Dodatkowo firma generuje w tym sektorze 1560 miejsc pracy.

Źródło i fot.: Kompania Piwowarska.


aa