Kompania szerzy kulturę piwną – cykl konferencji

Szerzenie kultury piwnej, innowacje i współpraca z partnerami źródłem wzrostu wartości dla rynku piwa

Jeśli uda się przywrócić magię piwa, skorzystają na tym nie tylko browarnicy, ale i ich partnerzy – taka idea przyświecała innowacyjnym, pełnym atrakcji konferencjom na Stadionie Narodowym, na które Kompania Piwowarska zaprosiła swoich głównych partnerów handlowych oraz siły sprzedaży. Układanie planów biznesowych urozmaicały uczestnikom wycieczki po piwnych światach oraz gotowanie.

Piwo to coś więcej niż napój uwarzony z wody, słodu, drożdży i chmielu, zamknięty w butelce, puszce lub kegu. To ogromna różnorodność gatunków i stylów, bogaty świat doznań i wrażeń, które wiążą się zarówno z samym piwem, jak i sposobem jego serwowania i degustowania. Browarnicy z Kompanii Piwowarskiej doskonale zdają sobie z tego sprawę, a ostatnio tą wiedzą dzielili się z partnerami i własnymi siłami sprzedaży – wszystko po to, by przywrócić magię piwa. Dzięki temu sięgną po nie kolejne osoby, a dotychczasowi amatorzy chmielowego napoju pozostaną mu wierni. To z kolei będzie miało pozytywny wpływ nie tylko na same browary, ale także ich partnerów handlowych.

KP_konferencja_2

Skorzystaliśmy z tej formy, aby w przekonywujący sposób opowiedzieć i zapoznać Klientów i przedstawicieli sił sprzedaży z rozwiązaniami w zakresie naszego portfela, jaki przygotowaliśmy na rok 2015. Ta forma pozwoliła niemalże „dotknąć” planów, spróbować nowości i omówić, czy doprecyzować plany rynkowe. Wierzę, że ten całościowy obraz naszej oferty pozwoli Klientom na planowanie swoich aktywności. Było to bardzo interaktywne spotkanie, a doświadczenie to pozwala nam już dzisiaj planować kolejne tego typu inicjatywy. Nie mamy nic do ukrycia. Jako lider rynkowy chcemy wspólnie z Klientami kształtować wartość kategorii w nadchodzących latach – podsumowuje Marzena Piórko, wiceprezes ds. sprzedaży

W cyklu konferencji, które odbyły się na Stadionie Narodowym w lutym i marcu, wzięło udział kilkudziesięciu partnerów KP z największych sieci handlowych i gastronomicznych, reprezentanci dystrybutorów oraz przedstawiciele pionu sprzedaży firmy. Na początku spotkania uczestnicy zapoznali się z pomysłami piwowarów na to, jak wzmocnić reputację piwa, pokazać jego prawdziwe zróżnicowanie, a zarazem uczynić kupowanie go czynnością łatwą i wygodną. Plany dotyczyły także tego, jak sprawić, by piwo stało się atrakcyjnym napojem jako dopełnienie posiłku, dla kobiet, osób starszych czy tych, które dopiero wkroczyły w dorosłość.

– Jesteśmy solidnie przygotowani do kolejnego sezonu piwnego i wierzymy, że przy wsparciu nowościami może to być sezon naprawdę spektakularny. Szerząc kulturę piwną i dając naszym partnerom i handlowcom odpowiednie narzędzia do działania, jesteśmy w stanie zwiększyć wartość tego rynku w Polsce – mówi Andrew Highcock, prezes Kompanii Piwowarskiej. – Piwo nie powinno być traktowane jak zwykły towar codziennego użytku, np. chleb. Za naszymi piwami stoi konkretna jakość, mająca ogromną wartość dla amatorów piwa, z której nie chcemy rezygnować, a która znajduje swoje odzwierciedlenie w cenie.

Od wizyty w lesie po wieczorną biesiadę

Impreza nie ograniczyła się do zwykłej prezentacji. Jej gospodarz znalazł bowiem nowatorski sposób na to, by przekonać klientów, dlaczego warto postawić na piwo z Tyskich Browarów Książęcych, Lech Browary Wielkopolski i Browaru Dojlidy, a handlowcom dostarczyć inspiracji do skutecznej sprzedaży. Zamiast tylko pokazywać, firma postawiła na zaangażowanie.

W kuluarach Stadionu Narodowego między innymi wyrósł fragment prawdziwej puszczy, gdzie można było odwiedzić Żubra, a w strefie Lecha nalać sobie piwo siłą własnych myśli, jeśli tylko były one wystarczająco „zimne” – a to dzięki wykorzystaniu specjalnego mindreadera. Uczestnicy konferencji jako pierwsi obejrzeli tegoroczne innowacje, m.in. czeską markę Kozel debiutującą na polskim rynku, Tyskie Radler czy Cydr Green Mill serwowany z nalewaka i wiele innych.

To właśnie one, w połączeniu ze śmiałymi planami dotyczącymi dobrze już znanych piw Kompanii Piwowarskiej, mogą spowodować, że polski rynek piwa zyska na wartości.

Na wszystkich stoiskach można było degustować piwo w dopasowanym szkle i zaserwowane zgodnie z rytuałem. Kulminacją tych atrakcji były wieczorne warsztaty gotowania pod okiem ekspertów, podczas których goście uczyli się, jak przyrządzać potrawy z wykorzystaniem piwa i jak łączyć chmielowy napój z poszczególnymi daniami – czemu patronowała kolekcja specjalności Książęcego.


aa