Lidl rezygnuje ze sprzedaży jajek pochodzących z chowu klatkowego

Lidl, jedna z największych sieci spożywczych w Europie, rezygnuje ze sprzedaży jajek pochodzących z chowu klatkowego. Tzw. „trójki” zostaną wycofane z sieci do
2025 roku. Decyzja jest wynikiem rozmów z międzynarodową koalicją Open Wing Alliance, którą w Polsce reprezentuje Stowarzyszenie Otwarte Klatki.
Lidl zobowiązał się, że do 2025 roku całkowicie zrezygnuje z pozyskiwania jaj z chowu klatkowego do sklepów na całym świecie. Polityka dyskontu jest wyjątkowa, ponieważ zakłada wycofanie się z wykorzystywania jajek oznaczonych cyfrą “3” również w przypadku produktów marki własnej sieci, w tym produktów paczkowanych i wypieków.

Przyjęcie nowej, globalnej polityki sprawia, że Lidl jest jedną z pierwszych firm, które zdecydowały się na całkowitą rezygnację z wykorzystywania jajek “trójek”.
Opublikowany dzisiaj komunikat sieci Lidl łączy się z rozmowami z organizacją The Humane League oraz z utworzoną przez nią koalicją Open Wing Alliance.

Koalicja wystosowała do sieci Lidl prośbę o wycofanie z całej swojej oferty jaj z chowu klatkowego, co zapoczątkowało owocny dialog. – Bardzo cieszymy się z decyzji sieci Lidl i mamy nadzieję, że wyznaczy ona kierunek działania dl a innych sieci handlowych – komentuje Paweł Rawicki ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki, które prowadzi działania na rzecz zniesienia chowu klatkowego – Chów klatkowy spotyka się z coraz większą krytyką nie tylko ze strony organizacji prozwierzęcych, ale też konsumentów, którzy dokonując wyborów kierują się również etyką. Jest wiele alternatyw dla jajek oznaczonych cyfrą “3”, a ich wybór pozwala znacznie zmniejszyć cierpienie zwierząt.

lidl

Lidl jest jedną z pierwszych firm, które wprowadzają politykę sposobu pozyskiwania jaj. Obejmie ona wiele europejskich krajów, m. in. Polskę, Bułgarię, Chorwację, Litwę, Rumunię, Słowację i Czechy. Dodatkowo sklepy sieci Lidl w Austrii, Belgii, Finlandii, Danii, Szwajcarii czy Szwecji wprowadzą harmonogram, którego rezultatem będzie całkowita rezygnacja z jajek “trójek” do końca 2016 roku. Obecnie w sklepach Lidl w Niemczech i Holandii można kupić wyłącznie jajka niepochodzące z chowu klatkowego.

W ostatnim czasie sieć ogłosiła przyjęcie podobnego podejścia w Wielkiej Brytanii. Niemiecka sieć sklepów, znana z produktów marki własnej oraz konkurencyjnych cen, od ponad 40 lat dynamicznie rozwija działalność w całej Europie. W tej chwili sklepy Lidl funkcjonują w 30 krajach na całym świecie. Sieć oferuje produkty spożywcze oraz nieżywnościowe wysokiej jakości w przystępnych cenach w ponad 10 000 sklepów zlokalizowanych w 27 krajach. Do 2018 r. sieć planuje otwarcie placówek w Serbii i na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych.

Więcej informacji:
www.jakonetoznosza.pl

Dodatkowych informacji o kampanii “Jak One To Znoszą?” udziela:
Marta Cendrowicz
marta.cendrowicz@otwarteklatki.pl
663 641 413

Open Wing Alliance zrzesza organizacje ochrony zwierząt na całym świecie. Koalicja ma na celu globalne odejście od chowu klatkowego kur niosek. Członkiem Open Wing Alliance jest Stowarzyszenie Otwarte Klatki.
www.openwingalliance.org

Celem Stowarzyszenia Otwarte Klatki jest zapobieganie cierpieniu zwierząt poprzez wprowadzanie systemowych zmian społecznych, dokumentowanie warunków chowu przemysłowego oraz edukację promującą pozytywne postawy wobec zwierząt.
www.otwarteklatki.pl

Raport o chowie klatkowym kur niosek: http://jakonetoznosza.pl/raport-2016.pdf


aa