redaktor naczelny „Magazynu Spożywczego”

Łódzkie promuje produkty regionalne

Woj. łódzkie liczy na więcej miejsc pracy dzięki promocji regionalnych serów, przetworów i owoców.

Kandydat do Parlamentu Europejskiego z listy PO w Łodzi Krzysztof Malarecki w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes stwierdził: „Bardzo ważne jest, żebyśmy się skoncentrowali na promocji produktów regionalnych. Pieniądze unijne i możliwości, które stwarza wspólny wielki rynek europejski, są na pewno bardzo ważne, niezbędne wręcz, żeby te produkty regionalne stały się czymś, co przyniesie zarówno pracę ludziom w województwie i w regionie, jak i wielkie korzyści finansowe”.

Na liście produktów tradycyjnych prowadzonej przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi znajduje się 75 łódzkich produktów – kozie i krowie twarogi, kiełbasy wędzone, szynki, przetwory z jabłek, wiśni i warzyw, chleby i słodkie wypieki, dwa rodzaje masła, miody, a także wiele gotowych potraw i napojów – jednak żaden z nich nie figuruje w wykazie certyfikatów unijnych dla produktów regionalnych i tradycyjnych.

Według kandydata do Parlamentu Europejskiego bardzo ważne jest, by Łódzkie, korzystając ze wsparcia UE, promowało swoje produkty. Dzięki temu może rozwinąć się gospodarka tego regionu, co zwiększy zatrudnienie i powstrzyma emigrację młodych mieszkańców województwa. Unijne środki mogą zostać przeznaczone na ten właśnie cel.

Aby wypromować produkty regionalne, w województwie łódzkim zostanie przeprowadzona akcja tworzenia Mapy Produktów Regionalnych Łódzkiego. Jej elementem będzie plebiscyt na najlepszy produkt w regionie.

Źródło: Newseria; Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Fot.: morderska/freeimages.com


aa