redaktor naczelny „Magazynu Spożywczego”

Mlekovita – Lider Polskiego Mleczarstwa

Największa w historii firmy dynamika sprzedaży.

Dynamika sprzedaży potwierdza doskonałą kondycję Mlekovity, której celem na rok 2014 jest kolejny rekord wysokości przychodów, które w roku 2013 wyniosły 3,503 mld złotych. Na już osiągnięty sukces i realizację założonych planów składa się rozwój dystrybucji na rynkach zagranicznych oraz inwestycje w krajową bazę produkcyjną, w tym warte blisko 140 mln złotych inwestycje z ostatniego roku: w budowę nowej fabryki serów twardych dojrzewających, rozbudowę fabryki produktów fermentowanych, proszkownię serwatki, linię napełniającą do produkcji mleka i produktów w procesie UHT wraz z systemem opakowaniowym oraz inwestycje w bazę logistyczną poprzez zwiększenie powierzchni magazynowej w Grupie Mlekovita o ponad 10 tys. m2. Wszystkie poskutkowały uhonorowaniem Mlekovity nagrodą specjalną Innowacje 2013 jako największego innowatora wśród inwestorów w Rankingu Innowacje 2013, organizowanym przez „Kurier Poranny” i Naczelną Organizację Techniczną w Białymstoku.

Od początku 2014 r. produkty Mlekovity zyskały nagrody i wyróżnienia: produkty Mlekovity w X edycji ogólnopolskiego plebiscytu popularności Laur Konsumenta 2014 zajęły pierwsze miejsce w kategorii producenci serów żółtych twardych oraz w plastrach, Masło Klarowane otrzymało Medal Europejski podczas Finału XXV Edycji Medalu Europejskiego, Ser Sokół 150 g triumfował w kategorii „Sery żółte i wędzone” w VII edycji konkursu „Przeboje FMCG 2014” organizowanego przez magazyn „Życie Handlowe”, Masło Klarowane i Masło Polskie zostały wyróżnione w liście 100 Najlepszych Produktów czasopisma Men’s Health, Mleko Polskie 2% i Masło Klarowane zostały nagrodzone tytułem „Produkt na Medal 2013” w konkursie organizowanym przez dwutygodnik „Pani Domu”.

Źródło: Mlekovita.


aa