redaktor naczelny „Magazynu Spożywczego”

Polscy smakosze chętnie piją piwa specjalne i radlery

Branża piwowarska liczy na większe zyski w 2014 roku.

Danuta Gut, dyrektor biura zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie uważa, że „rok 2013 zakończył się dla przemysłu piwowarskiego minusem, i to ponad -2%. Oczywiście bierzemy pod uwagę fakt, że 2012 rok był z kolei rekordowym skokiem, ponad 5% wzrostu. Zatem jeśli udałoby się zatrzymać tendencję spadkową i wygospodarować jakiś plus, nawet rzędu 1–2%, to byłoby satysfakcjonujące dla branży”.

Dyrektor Gut jest przekonana, że nadal będą zdobywały rynek popularne już w 2013 r. napoje typu shandy i radler, czyli mieszanki piwa z sokami owocowymi i lemoniadami, zwykle w proporcjach zbliżonych do 1 : 1, i z niewielką zawartością alkoholu.

W „Magazynie Spożywczym” 1/2014 pisaliśmy, że Polacy spożywają coraz więcej alkoholu – spożycie w 2012 r. wyniosło 10,1 l na osobę rocznie (dane Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego). Największy, bo blisko 60% udział w tej konsumpcji ma właśnie piwo. Jednak w ubiegłym roku na rynku krajowym sprzedano niecałe 37 mln hektolitrów piwa – o 2,2% mniej niż we wspomnianym rekordowym 2012 r.

Źródło: tv.rp.pl; biznes.newseria.pl.


aa