Polska droga mleczna

Branża mleczarska to ważny sektor polskiej gospodarki, który może poszczycić się wieloma sukcesami eksportowymi. Dla przedstawicieli tej branży mamy atrakcyjną ofertę wystawienniczą, która umożliwia nawiązanie nowych kontaktów z zagranicznymi partnerami, z krajów takich jak Chiny, Niemcy czy Ukraina. Ponadto podczas III edycji targów odbędzie się specjalna strefa do rozmów wystawców z przedstawicielami sieci handlowych. Już po poprzednich edycjach wiemy, że takie spotkania okazują się owocne i przynoszą pozytywne rezultaty”- informuje Agnieszka Szpaderska, manager Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood Warsaw

Rok 2015 jest trudny dla polskich i światowych producentów i przetwórców mleka. Krajowy rynek uwarunkowany jest niskimi cenami surowca, zamknięciem rosyjskiego rynku, wysokimi karami za przekroczenie kwot mlecznych czy suszą, która nawiedziła nasz kraj. Eksperci i przedstawiciele wielu spółdzielni mleczarskich informują, że sposobem na odbicie się od tej trudnej sytuacji jest umocnienie pozycji na rynku krajowym oraz eksport.

Do sierpnia 2015 roku wyeksportowaliśmy artykuły mleczarskie o wartości 1,1 mld euro, a więc o 17% mniej niż rok wcześniej. Standardowo już największymi odbiorcami są kraje Unii Europejskiej – Niemcy, Czechy, Holandia czy Włochy. Wśród krajów poza unijnych dominują: Algieria (38 mln euro), Chiny (32 mln euro), Wietnam (24 mln euro) oraz Arabia Saudyjska (16 mln euro).

Jak prognozują eksperci Banku Zachodniego WBK w 2016 roku powinniśmy odnotować wzrost sprzedaży artykułów mleczarskich.

Trudna sytuacja rynkowa zmusza producentów do poszukiwania nowych rynków eksportowych oraz wzmacniania pozycji na rynku krajowym. Jedną z możliwości rozwoju spółdzielni daje udział w krajowych targach biznesu spożywczego o międzynarodowym zasięgu.

„Zwiedzający poprzednią edycję byli mocno zainteresowani ofertą polskiego sektora mleczarskiego, głównie eksportem mleka w proszku” – dodaje Szpaderska.

Wśród wystawców znaleźli się krajowi i zagraniczni producenci mleka i jego przetworów – zdobywca Złotego Medalu OSM w Kransymstawie, OSM w Łowiczu, OSM w Skierniewicach, holenderski producent sera Beemster Cheese oraz liczni dystrybutorzy produktów mleczarskich.

„III edycja WorldFood Warsaw odbędzie się w dniach 19-21 kwietnia w Warszawie. Już dziś zapraszam przedstawicieli sektora mleczarskiego do udziału w tej wystawie” – zachęca Szpaderska.

fot. Worldfood Warsaw

fot. Worldfood Warsaw

WorldFood Warsaw to targi biznesowe o międzynarodowym zasięgu. W minionej edycji udział wzięło 200 wystawców z 28 krajów świata oraz ponad 3 tysiące zwiedzających. Aż 94% wystawców uważa, że udział w targach przyczynia się do zwiększenia wyników sprzedażowych. Po raz pierwszy w II edycji targów zorganizowano strefę spotkań z przedstawicielami sieci handlowych. W rozmowach B2B udział wzięli reprezentanci Auchan, SPS Hansel, TOPAZ, Jeronimo Martins Polska, Carrefour, Makro, Tesco, Cash&Carry czy WSS Społem.

Już dziś organizatorzy targów przewidują, że trzecia edycja odbędzie się z jeszcze większym rozmachem. A jej bogaty program merytoryczny z pewnością okaże się ciekawy dla przedstawicieli sektora spożywczego, w tym branży mleczarskiej.


aa