Polska europejskim liderem e-handlu

Jest znaczny wzrost, a będzie jeszcze większy.

Firma Deloitte wspólnie z Allegro i PayU przedstawiła raport, z którego wyraźnie wynika, że w Internecie najczęściej kupujemy przedmioty związane z domem i ogrodem, buty, ubrania oraz produkty przeznaczone dla dzieci.

Obecnie udział e-handlu w sprzedaży detalicznej w Polsce wynosi 3,8%, a według prognoz ekspertów wkrótce zwiększy się do 6–7%.

Jak podkreślali goście tegorocznej konferencji „e-nnovation” w Poznaniu, internetowy konsument na przestrzeni ostatnich lat bardzo się zmienił. Z jednej strony kupuje natychmiast to, co widzi, jednak duża grupa wykorzystuje Internet, by kupować taniej – to fani tzw. showroomingu. Stanowią oni prawie 1/3 polskich kupujących.

„Dziś najpierw sprawdzasz wszystko w wyszukiwarce, potem na polskich stronach internetowych poświęconych produktowi, jeśli nie kosztuje cię to za dużo pracy, i dopiero wtedy idziesz do marketu” – powiedział Patrick Dixon, prezes i założyciel Global Change.

Komisja Europejska zachęca do płatności kartą

Źródło: Biznes.newseria.pl.


aa