Polska Woda producent Primavery rozpoczyna współpracę z CHEP

Polska Woda – czołowy polski producent wysokojakościowej wody źródlanej dystrybuowanej pod marką Primavera oraz produkujący linie marek własnych dla sieci handlowych – rozpoczął współpracę z firmą CHEP. Polska Woda przeszła na system poolingu zamkniętego CHEP po przeanalizowaniu łańcucha dostaw w kontekście optymalizacji kosztowej i czasowej w działalności biznesowej firmy.

Polska Woda do produkcji czerpie wodę z 3 źródeł położonych na Wzniesieniach Łódzkich na granicy parku krajobrazowego. Właścicielem firmy jest włoski koncern San Benedetto. Firma posiada obecnie 4 linie produkcyjne obsługiwane przez około 100 osób. Działalność biznesowa Polskiej Wody skupia się na rozwoju strategicznej marki Primavera oraz produkcji marek własnych dla sieci handlowych – Oaza, Saquaro, My Way, Kciuk, Gardinia, Tak, Tesco Value oraz Aro. Roczna produkcja wszystkich marek w zakładzie przekracza 250 milionów litrów. Oprócz sprzedaży krajowej firma eksportuje wodę na Litwę, do Rosji oraz Rumunii.

Zakład produkcyjny pracuje w trybie 7/7 w systemie trzyzmianowym przez cały rok. Ze względu na sezonowość produktu okres maj-sierpień jest dla firmy czasem zwiększonej sprzedaży. Dlatego tak ważne jest dostosowanie produkcji i dystrybucji do sezonu i zapotrzebowania rynku. Firma zaopatruje w wodę ponad 500 punktów dystrybucji, co w sezonie wzmożonych dostaw stanowi logistyczne wyzwanie.

Jesteśmy operatorem ogólnopolskim, więc poszukiwaliśmy silnego partnera o rozległym zasięgu. Chcieliśmy współpracować z firmą, która będzie w stanie spełnić nasze oczekiwania związane z zakresem dystrybucji i zwiększonym zapotrzebowaniem w sezonie. Ważne był dla nas także zaplecze, solidność firmy – wymagamy tego od siebie, więc nasz partner biznesowy również powinien cechować się silną pozycją w obu tych zakresach– mówi Leszek Rodak, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu Polska Woda Sp. z o. o. We współpracy z dystrybutorami kluczowa jest dostępność i terminowość, w branży mówimy „Być na czas z wodą”. Czas reakcji na zamówienie dystrybutora oraz pełna dostawa to od 24 do maksymalnie 48 godzin. Dzięki współpracy z CHEP zdecydowanie uprościliśmy procesy logistyczne wewnątrz naszego łańcucha dostaw, co pozwoliło na oszczędność czasu, a co za tym idzie optymalizację kosztową – dodaje.

W pierwszym kwartale 2014 roku firma przeszła na system poolingu zamkniętego CHEP. Polska Woda przeprowadza kontrolę jakości niebieskich palet na terenie swojego zakładu wykorzystując własne zasoby ludzkie. Transporty palet realizowane są zarówno przez CHEP, jak również przez Polską Wodę. Rozwiązanie, jakie zostało wdrożone opiera się wiec także na współpracy transportowej. Polska Woda zamyka koło łącząc transporty towaru z zakładu do dystrybucji z transportem palet do zakładu w drodze powrotnej.

Wciąż rozbudowywana siatka centrów serwisowych CHEP oraz współpraca z ponad 9000 punktów dystrybucji, które szczelnie pokrywają teren całego kraju pozwala na znalezienie rozwiązań efektywnych kosztowo i środowiskowo, stajemy się kluczowym partnerem w łańcuchu dostaw naszych klientów – mówi Kinga Di Salvo Country General Manager CHEP Polska i kraje bałtyckie. Dzięki wdrażaniu rozwiązań CHEP nasi partnerzy biznesowi mają pewność, że oprócz zmniejszenia kosztów swoich operacji mogą redukować negatywny wpływ na środowisko naturalne – dodaje.

Dla Polskiej Wody kluczowym oczekiwaniem wobec dostawców jest terminowość i rzetelność. Spełnienie tych wymogów przekłada się na długotrwałe partnerstwo, a co za tym idzie – także wzajemne zaufanie. Dzięki współpracy z CHEP i wykorzystaniu niebieskiej palety koszty w obszarze obsługi paletowej udało się wyraźnie zoptymalizować. Firma może skupić się teraz na swojej kluczowej działalności, jaką jest produkcja i dystrybucja wody.

primavera

Firma CHEP jest światowym liderem w dostarczaniu kompleksowych rozwiązań w zakresie zarządzania paletami. Założona w 1945 roku, działa aktualnie w ponad 50 krajach świata świadcząc usługi największym globalnym firmom z sektora dóbr konsumpcyjnych. Właścicielem firmy jest Grupa Brambles Limited notowana na australijskiej giełdzie papierów wartościowych. Do Grupy Brambles należą oprócz CHEP – IFCO, Pallecon, Transpac oraz Ferguson Group.

CHEP oferuje usługę poolingu palet, która polega na współużytkowaniu stałej jakości palet i kontenerów przez wielu klientów. Pooling jest strategicznym rozwiązaniem biznesowym dla firm, które chcą ograniczyć wydatki kapitałowe i poprawić działanie łańcucha dostaw. Rozwiązania logistyczne CHEP są przyjazne dla środowiska i pomagają chronić produkty klientów poprzez połączenie wieloletniego doświadczenia oraz ogromnej bazy aktywów.

CHEP zatrudnia ponad 9,5 tys. pracowników, zarządza blisko 250 milionami palet. W Europie CHEP posiada ponad 400 magazynów serwisowych palet. CHEP w Polsce istnieje od 15 lat, a z jego systemu korzysta ponad 500 przedsiębiorstw, w tym firmy polskie, jak i koncerny międzynarodowe. Aktualnie CHEP Polska wydaje rocznie ponad 15 mln palet swoim klientom w Polsce oraz odbiera palety z ponad 9.000 punktów dystrybucyjnych. Palety podlegają inspekcji i naprawie w Centrach Serwisowych – Kampinos, Radom, Świętochłowice, Gądki, Bydgoszcz, Niewiadów.

Za swoje zaangażowanie we wdrażanie idei zrównoważonego rozwoju firma otrzymała nagrody: Przedsiębiorca Efektywny Surowcowo 2013 oraz Promotor Ekologii 2015. W 2015 roku firma CHEP Polska otrzymała także tytuł Gazeli Biznesu przyznawany przez dziennik gospodarczy Puls Biznesu.

Więcej informacji na: www.goforchep.com/pl

 


aa