redaktor naczelny „Magazynu Spożywczego”

Powstanie Muzeum Polskiej Wódki

Koncern alkoholowy Pernod Ricard inicjatorem Muzeum Wódki na warszawskiej Pradze.

„Muzeum Polskiej Wódki jest wynikiem doświadczeń oraz strategii działania Grupy Pernod Ricard. Najważniejsze marki Grupy mają już muzea im poświęcone: whiskey Jameson w Dublinie, Becherovka w Karlowych Varach, Beefeater w Londynie, rum Havana Club na Kubie, szampan Mumm w Reims, koniak Martell w Cognac i wiele innych. Najwyższy czas, aby Polska Wódka, w tym marki ikony – Wyborowa, Luksusowa – znalazła miejsce godne pokazania jej bogatej, ponad 600-letniej historii oraz tradycji jej wytwarzania” – powiedział Guillaume Girard-Reydet, prezes Wyborowa SA/Pernod Ricard Polska.

„Szkoci mają muzea whisky, Francuzi koniaków i szampana, nadszedł czas, by Polacy także zaczęli chwalić się swoim narodowym trunkiem. Stąd inicjatywa Pernod Ricard pod patronatem Stowarzyszenia Polska Wódka, by stworzyć w Koneserze Muzeum Polskiej Wódki” – mówi Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka (Polish Vodka Assosiation).

Muzeum będzie zlokalizowane w rewitalizowanym Centrum Praskim Koneser – dawnej Warszawskiej Wytwórni Wódek, której historia sięga 1897 roku. Umowa najmu została już podpisana.

Źródło i fot.: Pernod Ricard Polska.


aa