redaktor naczelny „Magazynu Spożywczego”

Producenci łakoci odpowiadają na potrzeby konsumentów

Wobec stale wzrastającej świadomości konsumentów podczas robienia zakupów, producenci słodyczy muszą pozostawać elastyczni i otwarci na zmiany, chcąc dopasować się do potrzeb konsumentów. Czy ci są w stanie już dostrzec zachodzące zmiany?

Klienci w sklepie zwracają uwagę już nie tylko na opakowanie, które również jest jednym z kluczowych czynników w procesie zakupowym, ale przede wszystkim na jakość oferowanych produktów. Składniki, z których zrobione są wyroby, a także ich konsumpcyjne przeznaczenie, zyskują na znaczeniu.

Trafić do grupy docelowej produktu

W jaki sposób producenci słodyczy są w stanie trafić w gusta odbiorców, tak aby nowo wprowadzany produkt „przyjął się” na rynku? Za przykład może posłużyć tutaj firma Brześć, która jakiś czas temu wypuściła na rynek nową wersję słomki ptysiowej – fitness.

Konsument, sięgając po daną rzecz ze sklepowej półki, jest świadomy, jakie wartości oferuje dana marka, i z reguły wie, czego może się spodziewać po danym wyrobie. Przykład słomki ptysiowej jest tutaj stosowny, bowiem lekka i krucha przekąska jest przedstawiana jako idealny wyrób do podgryzania w czasie towarzyskich spotkań. Chętnie sięgają po nią jednak także osoby prowadzące aktywny tryb życia, uprawiające różne sporty i traktujące słomkę jako dobrą alternatywę dla tradycyjnych słodyczy.

– Pomysł wprowadzenia na rynek słomki ptysiowej fitness wydał nam się racjonalny, ze względu na wzbogacenie tradycyjnej słomki o naturalne składniki, takie jak siemię lniane, sezam czy nasiona słonecznika. Takie dodatki są cenione przez osoby prowadzące aktywny tryb życia, dla których zdrowe odżywianie jest bardzo pożądaną wartością – mówi Arkadiusz Drążek, dyrektor handlowy Brześcia.

„Brześć” sp. j. ZPCRodzinna firma istniejąca od 1984 roku. Brześć specjalizuje się w tradycyjnych, opartych na domowych recepturach wyrobach cukierniczych. Produkty Brześcia są sprzedawane poprzez przedstawicieli i dystrybutorów na terenie całej Polski.
Właściwości zdrowotne podnoszą popularność

Według portalu Unisourceworldwide.com w 2014 roku producenci żywności powinni zwrócić szczególną uwagę na kilka konsumenckich trendów. Jednym z nich jest poprawne oznakowanie produktów i przejrzystość przekazu, jaki jest adresowany poprzez opakowanie. W trosce o swoje zdrowie konsumenci czytają etykiety opakowań. Jak możemy przeczytać w raporcie Innova Market Insights, już 60% producentów słodyczy przypisuje swoim produktom właściwości zdrowotne, co z pewnością podnosi popularność tych wyrobów oraz ich sprzedaż.

Jeszcze inną metodą do trafienia w gusta odbiorców jest sprzedawanie swojego towaru w mniejszych, poręczniejszych opakowaniach, tak aby produkt mógł na przykład zmieścić się w każdej kieszeni. Producenci łakoci nie mogą również zapominać o ważnej grupie docelowej tego rodzaju produktów, jakimi są dzieci. Najmłodsi szybko przywiązują się do konkretnych produktów, ich smaku oraz kolorowego opakowania, z kolei rodzice baczną uwagę przywiązują do tego, czy wyroby zawierają sztuczne konserwanty i tym kierują się podczas zakupów.

Źródło: Brześć.


aa