redaktor naczelny „Magazynu Spożywczego”

Rośnie e-popyt na ekoprodukty

Największą popularnością cieszą się warzywa i owoce (29% sprzedaży). Drugie miejsce to soki i napoje (19,3%).

Łącznie wśród produktów eko artykuły spożywcze odpowiadają za 94,4% całkowitej sprzedaży. Klienci e-marketów coraz częściej decydują się na zamawianie produktów ekologicznych. Liczba osób kupujących w sieci zdrową żywność, napoje, naturalne środki czystości, kosmetyki i wyroby przeznaczone dla dzieci jest aż o 84% większa niż rok temu – wynika z danych zebranych przez e-supermarket Frisco.pl. Obecnie produkty organiczne znajdują się już niemal w połowie wszystkich koszyków e-konsumentów i stanowią blisko 10% ich wartości.

„Wyniki badania pokazują, że Polacy przywiązują coraz większą wagę do tego, co jedzą. Zaobserwowaliśmy, że w tym roku liczba zamówień zawierających ekologiczne towary zwiększyła się w pierwszym półroczu roku o 56% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Klienci coraz chętniej sięgają po artykuły organiczne i to nas nie dziwi. W końcu nierzadko mają one ceny zbliżone do zwykłych produktów, ich walory smakowe są przecież nieporównywalnie lepsze, a co najważniejsze takie artykuły są po prostu zdrowsze. Poza tym wybór naturalnych wyrobów stale rośnie. W naszym sklepie obejmuje on już około tysiąca pozycji asortymentowych i wciąż się rozszerza” – mówi Grzegorz Bielecki, prezes internetowego sklepu Frisco.pl, nagrodzonego na Organic Marketing Forum w kategorii „Supermarkety z ofertą żywności eko”.

Z analizy Frisco.pl wynika, że wśród artykułów ekologicznych największą popularnością cieszą się warzywa i owoce – stanowią one niemal jedną trzecią wszystkich organicznych towarów kupowanych w sieci. Na drugim miejscu plasują się stuprocentowo naturalne soki (w tym również te pochodzące z produkcji kwaszonek) oraz inne napoje – na czele z produktami orkiszowymi i zdrowymi napojami orzeźwiającymi. Klienci często wybierają też wyroby zbożowe oraz ekologiczne słodycze, wśród których najczęściej kupują różnego typu czekolady. Jednak eko nie musi być tylko żywność – w segmencie BIO znaleźć można również stworzone wyłącznie z naturalnych składników kosmetyki, a nawet organiczne środki czystości.

Analiza Frisco.pl została opracowana na podstawie zamówień zrealizowanych na terenie całej Polski w pierwszym półroczu 2013 roku i analogicznym okresie roku poprzedniego.

Źródło: frisco.pl.


aa