redaktor naczelny „Magazynu Spożywczego”

Rynek reklamy online w Polsce

Aż 40% reklam online w Polsce należy do firm z branży spożywczej.

Firmy z branży spożywczej, telekomunikacyjnej oraz higienicznej mają największy udział w polskim rynku reklamy internetowej. Tak wynika z raportu firmy Gemius na temat aktywności reklamowej regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

Udział branży spożywczej to 40%, telekomunikacyjnej 13%, a higienicznej 12%. Najmniej kampanii reklamowych w polskiej sieci dotyczy turystyki, sprzętu IT i multimediów – zaledwie 2%.

„Branże FMCG oraz telekomunikacyjna plasują się niezmiennie od kilku lat w czołówce branż pod względem aktywności reklamowych” – komentuje Michał Wiśniewski, ekspert firmy Gemius od reklamy w sieci. „W dużej mierze wynika to z relatywnie dużej liczby reklamowanych produktów, zarówno szybko rotujących, jak i tych od telekomów. Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z kampanią wprowadzającą nowy produkt, czy z działaniami podtrzymującymi jakąś markę – wymusza to stałą obecność w mediach, w tym w dużej mierze w Internecie. Dodatkowym czynnikiem jest często zmieniająca się egzekucja reklamy, prześciganie się w pomysłach jak skutecznie zareklamować produkt, by w następstwie działań marketingowych zszedł on ze sklepowej półki”.

Źródło: Gemius.


aa