redaktor naczelny „Magazynu Spożywczego”

Spadek sprzedaży detalicznej

Mniejsze placówki handlowe wypadają z rynku.

Według danych Polskiej Izby Handlu sprzedaż detaliczna w czerwcu 2014 roku w stosunku do czerwca 2013 spadła o 3,5%, w stosunku do maja 2014 spadła o 4,2%.

„Spadek ten jest po części wynikiem deflacji jaką obserwujemy podczas wakacyjnych miesięcy tego roku. Członkowie PIH informowali o zamykaniu mniejszych placówek handlowych, co także ma wpływ na zmniejszenie sprzedaży w tych sieciach” – komentuje Joanna Chilicka rzecznik prasowy Polskiej Izby Handlu.

Podane dane są szacunkowe i opierają się na sondażu przeprowadzonym wśród właścicieli handlowych sieci detalicznych FMCG małego i średniego formatu, członków PIH (z wyłączeniem dyskontów i hipermarketów), stanowiących łącznie ok. 20% rynku.

Źródło: pih.org.pl


aa