redaktor naczelny „Magazynu Spożywczego”

Rośnie rynek wód premium

Dynamicznie wzrasta sprzedaż wody butelkowanej – powstają produkty premium.

W Polsce dynamicznie rozwija się rynek produktów klasy premium. Korzystają z tego również wody premium: zarówno krajowe, jak i zagraniczne. W ubiegłym roku sprzedaż wody, jako jedynej w kategorii napojów bezalkoholowych, wzrosła – Polacy wydali na nią łącznie 3,1 mld zł.

Pierwsza polska woda luksusowa jest produkowana pod marką Voda należącą do Michała Niemczyckiego. Litrowa butelka, w zależności od miejsca sprzedaży, kosztuje od 10 do nawet 30 zł. Równie popularna jest Cisowianka Perlage produkowana przez spółkę Polskie Zdroje; w 2013 r. sprzedaż Perlage do lokali gastronomicznych wzrosła o niemal 100% w stosunku do poprzedniego roku.

Firma badawcza Zenith szacuje, że wartość światowego rynku marek typu Evian czy San Pellegrino już w 2012 r. wynosiła niemal 10 mld euro, czyli ponad 11% wartości całego globalnego rynku wody butelkowanej. Najwięcej wód premium kupują mieszkańcy Europy Zachodniej oraz Azji.

Źródło: ekonomia.rp.pl; biznes.polskaprasa.pl; ekonomia24h.pl.


aa