Dieta lekkostrawna – co jeść?

Każdy z nas ma swoje żywieniowe grzeszki. XXI wiek to prawdziwa rewolucja jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju żywność. Ma to swoje plusy i minusy. Do negatywnych aspektów należy na pewno problem otyłości i nadwagi sporej części społeczeństwa. Jest na to rada: dieta lekkostrawna co jeść? Wariantów jest sporo. Warto poznać je bliżej.

Dieta lekkostrawna co jeść? – Lekko i strawnie

Dieta lekkostrawna jest prostym rodzajem modyfikacji żywienia podstawowego. Co ważne, powinna dostarczać tak samo dużo składników odżywczych a co za tym idzie energii jak dieta osób zdrowych. Różnicą jest fakt, spożycia pokarmów ulegających trawieniu w sposób łatwy taki, który nie obciąży zbytnio naszego układu pokarmowego. W diecie łatwostrawnej wyklucza się produkty bogato resztkowe, nasączone tłuszczem czy wzdymające. Unikać powinno się również stosowania mocnych przypraw jak ocet, ostra papryka, pieprz czy nawet zbyt dużej ilości soli. Dieta lekkostrawna najczęściej używana jest:
– w chorobach przebiegających z gorączką,
– w żywieniu osób w w starszym wieku, szczególnie tych, którzy mają znacznie ograniczony ruch,
– w chorobach jelit i żołądka,
– w nowotworach przewodu pokarmowego,
– w okresie dochodzenia do siebie po zabiegach przewodu pokarmowego,
– w chorobach zębów takich jak parodontoza.

Dieta lekkostrawna co jeść? – najważniejsze zasady

Dieta lekkostrawna co jeść? Dieta łatwostrawna jest sposobem żywienia pacjenta. Jest to modyfikacja diety podstawowej, która ma za zadanie oszczędzać przewód pokarmowy bądź konkretny dotknięty chorobą narząd. Ma na calu złagodzenie dolegliwości ze strony układu pokarmowego. Główną modyfikacją w diecie lekkostrawnej jest dobór odpowiednich opcji kulinarnych, które stosujemy w celu przygotowania konkretnej potrawy. Zaleca się aby posiłki były przygotowywane takimi metodami jak gotowanie w wodzie, pieczenia w folii, na parze bądź zamkniętym naczyniu żaroodpornym. Dieta lekkostrawna co jeść? Na pewno jeść zdrowo i lekko. Co istotne to, to aby spożywać regularnie, niewielkie objętościowo posiłki najlepiej cztery, pięć dziennie. Dokładnie gryźć oraz żuć każdy kęs, oraz koniecznie wypijanie minimum 1,5 litra czystej wody. Dieta łatwostrawna jest często wybierana przez osoby w podeszłym wieku, które mają delikatniejszy przewód pokarmowy niż osoba w młodym wieku. Nie toleruje się już tak dobrze dań takich jak smażone, surowe pieczone czy bogate w błonnik pokarmowy. Dieta lekkostrawna co jeść? Mniejsze porcje, zdrowsze. Oto recepta na sukces!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *