Innowacyjne opakowania

Opakowania artykułów spożywczych zazwyczaj są pierwszą rzeczą jaką widzi klient. Produkty bardzo często są schowane właśnie pod opakowaniami i to na nich skupiają się producenci. Nie jest już tak istotny ładny wygląd produktu docelowego, ponieważ skoro kupujący widzi przede wszystkim opakowanie to warto skupić się na nim. Dlatego świat artykułów spożywczych to nie jest tylko dobry produkt. Ważne staje się ładne opakowanie, od którego klient nie będzie mógł się oderwać. Jeśli już na samym początku uwaga zostanie przykuta do opakowania to istnieje duża szansa, że klient zakupi daną rzecz – dlatego stosuje się innowacyjne opakowania.

Innowacyjne opakowania

1. Opakowania aktywne
Zazwyczaj wykorzystuje się je do przechowywania owoców i warzyw. Każda osoba wie, że owoce potrafią się zepsuć bardzo szybko i warto zadbać o dobre zabezpieczenie ich. Jeśli chodzi o owoce i warzywa to psują się one z powodu etylenu. Dzięki sprytnym opakowaniom, które regulują przepływ między środowiskiem zewnętrznym, a wewnętrznym produkty takie jak owoce i warzywa mogą pozostać świeże znacznie dłużej.

2. Opakowania inteligentne
Ten rodzaj jest wyposażony w różnego rodzaju wykresy, które pokazują jak wysoka jest zawartość jakiegoś środka w opakowaniu. Jeśli osiągnie on zbyt wysoki poziom, dany kolor pokaże co należy zrobić, żeby produkty, które są w środku pozostały świeże jak najdłużej. Przykładem takiego opakowania butelka z piwem firmy Żywiec. Butelka na której po osiągnięciu idealnej temperatury do spożycia pojawiał się napis „Idealna temperatura do spożycia”. Taki dodatek jest czymś bardzo atrakcyjnym dla klienta.

3. Opakowania ekologiczne
Aktualnie dbałość o środowisko jest bardzo modne i świat opakowań, także skupił się na tym trendzie. Można spotkać opakowania, które są zrobione z odnawialnych źródeł i podlegają recyklingowi. Jest to bardzo fajne uzupełnienie dla standardowych opakowań i podwyższa świadomość klientów w zakresie dbałości o środowisko.

Opakowanie, a produkt

Trzeba także wziąć pod uwagę opakowania w stosunku do produktu. Inne opakowanie będzie miał produkt, który bezpośrednio dotyka opakowania, a także inny będzie miał taki produkt, który nic nie dotyka. Wytrzymałość opakowania, a także ciężar produktu jest tutaj bardzo istotny. Na przykład mikser nie będzie włożony w plastikową torebkę, ponieważ łatwo może się porwać. Osoby, które produkują opakowania muszą bardzo dobrze dopasować wszystko pod dany produkt, tak żeby sprzedawca i kupujący byli zadowoleni.

Innowacyjne opakowania – podsumowanie

Innowacyjne opakowania do żywności stają się czymś co ma zachęcić klienta do zakupu. Nie jest już tak istotny sam produkt ale liczy się głównie opakowanie, które ma za zadanie przykuć uwagę klienta. Innowacyjne opakowania, które pozwalają na recykling lub utożsamiają się z klientem na przykład pokazując odpowiednią temperaturę do wypicia piwa są bardzo pożądane na rynku. Opakowanie musi być bardzo dobrze dopasowane do produktu, ponieważ wygląd to jedna sprawa ale musi być ono przede wszystkim wytrzymałe. Także nie warto zmieniać historii i jeśli okrągła pizza jest zawsze w kwadratowym pudełku to warto trzymać się tej tradycji.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *