Co jeść na diecie? Niezawodne propozycje.

Na palcach jednej ręki można policzyć osoby z naszego otoczenia, które nigdy nie były na żadnej diecie. Choć dieta z reguły oznacza to samo, to znane są setki różnych diet, takich jak dieta cukrzycowa, lekkostrawna, bezglutenowa. Jednak wciąż najbardziej popularną jest dieta odchudzająca. Podpowiemy, co jeść na diecie, aby schudnąć.

Co jeść na diecie, aby posiłek był pełnowartościowy?

Sukces dobrej diety tkwi w tym, aby spożywane przez nas posiłki były zbilansowane. Oznacza to, że muszą zawierać w sobie odpowiednie proporcje wszystkich składników odżywczych, które są dla nas niezbędne. Zakłada się, że przeciętny człowiek powinien spożywać posiłek złożony w 10-20% z białka, w 20-35% z tłuszczów oraz w 45-65% z węglowodanów. Oczywiście jest to pewne uproszczenie, a najlepsza proporcja dla konkretnego człowieka będzie zależeć od wielu czynników, takich jak nasz wiek, masa ciała, czy rodzaj wykonywanej pracy.

Co jeść na diecie, aby dostarczyć sobie wszystkich niezbędnych składników odżywczych?

Wiemy już, jakie powinny być proporcje składników w spożywanych przez nas daniach, jednak aby ich sobie dostarczyć, musimy wiedzieć, z czego składają się spożywane przez nas produkty. Jeśli nas na to stać, możemy skorzystać z pomocy profesjonalisty, który specjalnie dla nas skomponuje indywidualną dietę, w której uwzględni zapotrzebowanie naszego ciała na odpowiednią ilość białek, tłuszczy i „węgli”. Jednak co jeść na diecie, kiedy nie stać nas na dietetyka i sami musimy przygotowywać sobie posiłki? Przede wszystkim musimy dowiedzieć się, jakich składników dostarczą nam poszczególne produkty, których używamy na co dzień. Od tej pory stosowanie właściwej diety zależy już tylko od naszej konsekwencji i wielkości wyobraźni kulinarnej. Na pewno przygodę z komponowaniem własnych posiłków warto zacząć od zakupu dobrej wagi kuchennej.

Co jeść na diecie, aby dostarczyć odpowiedniej ilości białka, tłuszczów i węglowodanów? Nasze propozycje

Produkty bogate w białko, to przede wszystkim mięso, ale także ryby, sery, jaja, orzechy i pestki. Jeśli z jakiegoś powodu nie jemy produktów odzwierzęcych, w poszukiwaniu białka winniśmy zwrócić uwagę na rośliny strączkowe, które mają go naprawdę sporo. Aby przyswoić pożądaną ilość tłuszczów, do naszego koszyka z zakupami wkładamy oleje roślinne(olej rzepakowy, oliwa z oliwek, awokado), ryby i owoce morza(najlepiej te tłuste, jak makrela, czy łosoś), orzechy, pestki i nasiona. Aby uzupełnić nasz jadłospis o węglowodany, do potraw dodajemy owoce oraz warzywa, mleko(oraz produkty mleczne), produkty zbożowe, cukier, miód.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *