Zbilansowana dieta na co dzień

Jak sprawić, by dieta była smaczna, a zarazem zdrowa? Czy istnieje jakaś granica pomiędzy tym, co poprawia nasze zdrowie, a tym co ma na nie negatywny wpływ? Jedzenie ilu posiłków jest optymalne i jaka godzina na kolację to już za późno? To tylko niektóre z setek pytań, które zadajemy sobie w temacie zdrowej diety. Tak naprawdę nie istnieje jedno magiczne rozwiązanie i co dla jednej osoby jest zdrowe, może drugiej zaszkodzić. Jeśli na wszystkie pytania z dziedziny żywieniowej można by odpowiedzieć tylko jednym stwierdzeniem, to zapewne byłoby to – zbilansowana dieta jest kluczem do sukcesu. Ani nadmierne obżarstwo, ani przesadny deficyt kaloryczny nie jest dla człowieka zdrowy i może finalnie prowadzić do różnych zaburzeń i schorzeń, które w rezultacie rujnują nasze zdrowie. Do kwestii żywienia i doboru diety należy podchodzić stanowczo, ale zostawiając sobie furtkę, gdyby dana dieta jednak nie okazała się dla nas odpowiednia. Oczywiście do każdej diety należy organizmowi dać się najpierw przyzwyczaić i dopiero po kilku tygodniach oceniać ewentualne pozytywne lub negatywne skutki. Jakich produktów należy zatem w diecie na pewno unikać? Lista jest długa, ale znajdzie się na niej na pewno jedzenie w restauracjach typu fast food oraz spożywanie gotowych mrożonych posiłków. Dieta taka skutkować będzie prawdopodobnie znacznie podniesionym poziomem cholesterolu oraz niedoborem witamin. Należy także ograniczyć jedzenie zbyt dużej ilości tłuszczów odzwierzęcych – tłuste mięsa, kiełbasy czy smalec to tylko niektórzy przedstawiciele z grona cichych zabójców. Choroby serca czy przedwczesne starzenie są często skutkiem nadmiernego spożywania właśnie produktów z tej grupy. Spożywanie pustych kalorii w postaci słodyczy, chipsów i słodzonych napojów gazowanych to także duży problem naszej ery. Sięgamy po nie z braku czasu, dostępu zdrowych zamienników czy czasem zwykłego lenistwa. Dają one chwilowe poczucie sytości, a to ze względu na szkodliwe tłuszcze nasycone i izomery trans, które pozornie sprawiają, że głód chwilowo mija, by po niedługim czasie wrócić ze zdwojoną siłą. Ograniczenie alkoholu i innych używek zdaje się być równie oczywiste co jedzenie dużej ilości warzyw i owoców. Dieta śródziemnomorska, gdzie przeważają ryby, owoce, warzywa i niska ilość pieczywa i nabiału zdaje się być optymalna, biorąc pod uwagę fakt, że Włosi, Hiszpanie i Francuzi należą do najdłużej żyjących nacji. Internet bogaty jest w naprawdę sprawdzone źródła informacji na temat zdrowego żywienia i jeśli tylko poświęcimy odrobinę swojego czasu, to znajdziemy dietę, która będzie dla nas optymalna.

Przeczytaj więcej na unipex.com.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *